غـ ِـیـ ِـر مـُ ـ ـجـ ـ ـ ـاز

اینجا، همه چیز، غیـــــر ِمُجاز است!!!

غـ ِـیـ ِـر مـُ ـ ـجـ ـ ـ ـاز

اینجا، همه چیز، غیـــــر ِمُجاز است!!!

یادداشت -۱۷- پـَـــ نــه پـَـــ !!

۱-    درود
۲-    نمی‌دانم در گفتگوهای دونفره‌تان یا فعالیت‌ها و برخوردتان با سایر افراد تا ب حال با پرسش‌هایی مواجه شده‌اید که پاسخ‌شان چنان واضح و مبرهم و بدیهی است که اصل سوال را زیر سوال می‌برد؟! و می‌توان با آن سوال شخص پرسش‌گر را ب سخره گرفت! تا ب حال بعید است با این مسئله مواجه نشده باشید!
۳-    آیا با فتنه‌ی تازه فراگیر شده‌ی "پــَـــ نــه پــَـــ "  آشنا شده‌اید؟ :دی
"پــَـــ نــه پــَـــ " چیست؟ پــَـــ نــه پــَـــ همان "پس نه" ی خودمان است که با یک لهجه‌ی جالب به" پس نه پس" در آمده. که در زبان محاوره‌ای خودمان "پــَـــ نــه پــَـــ" خوانده می‌شود. این کلمه یک حالت طنز پیدا کرده است که توی اکثر جمله‌ها می‌شود از آن استفاده کرد.
این شبه جمله در پاسخ ب پرسش‌هایی با پاسخ بدیهی مطرح می‌شوند و شخص پرسش‌گر را مورد تمسخر قرار می‌دهد!
مثلن :

تو اتاق عمل نوزاد تازه به دنیا اومده. به دستیار میگم: چاقو رو بده ! میگه: میخوای بند نافو ببری؟
میگم: پــَـــ نــه پــَـــ  میخوام رقص چاقو کنم از مامان بچه شاباش بگیرم!!

یا

رفتم درمونگاه، منشیه میگه: مریض شمایید؟
گفتم پــَـــ نــه پــَـــ  من میکروبم،  اومدم خودمو معرفی کنم!

این سری طنزها در ادامه‌ی طنزهای مملکته داریم؟ که بیشتر بر پایه واقعیات جامعه و سیاست و شانسه داریم؟ که بر پایه مسائل شخصی و مشکلات شخصی در اجتماع شکل گرفته‌اند، شکل گرفته است. البته تفاوتش این است که مقداری از این مسائل مطرح شده واقعی هستند و بقیه تنها جنبه‌ی طنز دارند و برای خنداندن مخاطب استفاده می‌شوند. اما همان مقدار کمی هم که واقعی هستند، وقتی شخص، پرسشی با پاسخ واضح را با پــَـــ نــه پــَـــ جواب می‌دهد، شخص سوال کننده را ب فکر فرو می‌برد که واقعن مطرح کردن سوالات این‌چنینی چ ِ لزومی داشته!!

۴-    فکرش را بکنید!! موضوعی ب حدی فراگیر شده که ایرانسل هم در سایتش تبلیغ کرده است که با ارسال panapa ب کد نمی‌دانم چند، با کسر مبلغ نمی‌دانم چقدر، یک جک "پــَـــ نــه پــَـــ"  برایت ارسال می‌کند!! یعنی تا این حد هااااا
آدرس سایت پــَـــ نــه پــَـــ در همین کنار وبلاگم، در قسمت توصیه می‌کنم، هست. می‌توانید بروید و نگاهی بی‌اندازید اگر تا‌ب‌حال با آن آشنا نشده‌اید!

۵-    دنبال یک سری وبلاگ خوب می‌گردم. یک سری وبلاگ که نویسنده‌اش سرش ب تنش بی‌ارزد و مطلبش ارزش خواندن داشته باشد. کسی سراغ داشتید، معرفی کنید. البته از شما خواهش‌مندم خودم را ب خودم معرفی نکنید! :دی
نظرات 11 + ارسال نظر
milad چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 http://www.welcome.2fa.ir

salam
age doost dashti webloge mano bebin www.welcome.2fa.ir
taze rash andakhtam mikham dar morede computer harchi mishe benevisam
khoshhal misham ke tabadol link konim
merr30
milad

سابق بر این نظرات این چنینی را یک چیزی حواله میکردیم که با آن دهانشان را متبرک کنند. حیف که دیگر آدم شده ایم مثلن!!!

... چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:13

بعضی سوالات با اینکه جوابشون واضحه ولی آدم احتیاج داره بپرسه و جواب بگیره
مثل:
دوستم داری؟!
خب این سوال رو آدم از کسی میپرسه که مطمئنه دوستش داره ولی قطعا نمیخواد در جوابش بشنوه پ نه پ...
..
پست خیلی جالبی بود
مررررسی کاربی

خب آره. بحث احساس متفاوته با بحث مسائل روزمره و اتفاقات.
دوست داشتن تکراری نمیشه که جوابش تکراری بشه. همیشه تازه است. چون احساس تازه است و دوست داشتن بهش طراوت میده.
:.
چاااااکریم...

خانم شمعدانی چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:28

سلام. آره واسه من ایمیل ای پ ن پ می آد. تا ورژن 5 واسم اومده. ولی راستش واسه من خیلی بی مزه بود. که این اواخر از بس ملت استفاده کردن و روی نروم رفتن. می گم شما این همه وبلاگ وزین توی لینک دونیت هست. به همونا سر بزنی فک کنم بس باشه. در ضمن اگه همچین وبلاگی گیر آوردی به منم بگو

نه. من نمیگم سایت وزین و خوندنی هستش! فقط خواستم کسایی که نمیدونم موضوع چیه برن و ببینن!
والا وبلاگ خوب و خوندنی کمیاب شده. متاسفانه!
چشم...

مینو چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 http://yousefabad.blogfa.com

خیلی کار و کاسبی این "پ ن پ "گرفت. خیلی هم میشه توی گفتگوهای روزمره ازش استفاده کرد.

بله گرفته. خیلی توی دهن ها هم افتاده مثل اینکه...
پ ن پ! :دی

ف@طمه چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 http://zarafekocholo2.blogfa.com/

اونارو ول کن یه وب هست محشر اصن لنگه نداره عجیب عالیه
بیا اینم آدرسش


http://zarafekocholo2.blogfa.com

/

باز نمیشه. هرچی میزنم میگه وبلاگ خاله پیره زن مسدود میباشد!!! :پی

حسین رها چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 http://Www.sabz-raha1.blogsky.com

سلام آقاه ِ!من سرم به تنم می ارزه؛

مرسی که بهم سر زدی.سر فرصت میشینم نخونده هارو می خونم.

اسم وبلاگت کامل خط و مشیت رو مشخص میکنه. دمت گرم...

نوشی چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 23:15 http://miss-M.iR

اره ... و بعضی ازین پ ن پ ها واقعا خنده دارن .. مخصوصا وقتی تو اوج ِ عصبیانیت هستی ...

تو اوج عصبانیت شوما پ ن پ میخونی؟؟

plusma چهارشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 23:53 http://plusma.blogfa.com

salam mamnun babat e soal , bashe mip0rsam :d

امیر هوشنگ جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 00:51

راننده تاکسیه یه دونه از همین سوال های واضح میپرسه یارو مسافره میگه پ نه پ...
راننده میگه برو بچه... این سوسول بازی ها مال فیس بوکه نه اینجا...

در مورد ۵ تون: اعتماد به نفست ترکونده ها... ما سر و تن مردم رو ارزش یابی نمیکنیم...
بچه قرتی...

ی ستاد بحران تشکیل شده ب نام ستاد مبارزه با فتنه پ نه پ!
مواظب باش نگیرنت! من رفتم عضو ستاد شدم

من خدای اعتماد ب نفسم! بعله بعله!!

یک جمعه 11 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:16

myopinion.blogfa.com

ها؟!

پریا پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:04 http://your-right.blogfa.com/

سلام .
توی نوشته ها تون دیدم اسم ملایر را آوردین .از سر کنجکاوی (همون فوضولی ) شما ملایری هستید ؟

راستی من چند تا آدرس وبلاگ براتون میذارم .
فکر میکنم نوشته های خوبی باشه .

http://new-nr.blogfa.com/

http://tenesiv.blogfa.com/

http://g-elareh.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد